Efectul sancțiunilor SUA asupra magnaților ruși de Călin ISĂRESCU postat pe 11/05/2018 Foto: Media Magnatul rus Oleg Deripaska a înapoiat trei avioane private pe care le avea în leasing, ca urmare a sancțiunilor aplicate asupra lui, luna trecută, de Statele Unite și care fac imposibilă continuarea cumpărării avioanelor, relatează Reuters. Aeronavele Gulfstream sunt favoritele oamenilor de afaceri datorită performanțelor tehnice și confortului de lux pe care îl oferă. Acestea sunt acum la vânzare, prețul solicitat pentru două dintre ele este stabilit la 29,95 milioane dolari fiecare. Înapoierea aeronavelor este o dovadă a profunzimii faptului că sancțiunile au afectat imperiul de afaceri Deripaska, extinzându-se dincolo de impactul direct asupra firmei sale de aluminiu Rusal, ale cărei lanțuri de vânzări și distribuție au fost puternic perturbate. Alireza Ittihadieh, directorul companiei de vânzări a aviației Freestream, a declarat că avioanele au fost deținute de creditorii Credit Suisse și Raiffeisen și au fost apoi închiriate prin intermediul unei societăți de administrare către firmele controlate de Deripaska. Cine folosea aeronavele? ”Conducerea companiei și Deripaska personal”, a declarat Ittihadieh pentru Reuters într-un interviu telefonic. Oleg Deripaska „A fost sancționat, companiile sale sunt sancționate, trebuie să returneze avioanele. El trebuie să înceteze în curând contractele de leasing, în conformitate cu regulile de sancționare „, a declarat Ittihadieh, fără a preciza care sunt sancțiunile aplicate în acest caz. Un reprezentant al serviciului de presă al companiei Rusal a declarat că firma nu comentează. Un purtător de cuvânt al Credit Suisse a refuzat să comenteze, dar a spus: „Credit Suisse colaborează cu autoritățile de reglementare internaționale ori de câte ori face afaceri pentru a asigura respectarea sancțiunilor. Aceasta include respectarea sancțiunilor recente care implică Rusia. ” O purtătoare de cuvânt a Raiffeisen a declarat că nu poate răspunde la întrebările mass-media, deoarece joi a fost sărbătoare publică în Austria. Ea a mai spus că „din cauza legii privind secretul bancar nu putem să comentăm despre clienți”. Oleg Deripaska a fost inclus într-o listă neagră a sancțiunilor SUA, pe 6 aprilie, deoarece, potrivit oficialilor de la Washington, el și alți oligarhi ruși au profitat de „activitățile maligne” ale Kremlinului în întreaga lume. Orice persoană inclusă pe listă nu are dreptul să intre în Statele Unite, iar companiile și cetățenii din SUA nu pot face afaceri cu persoane fizice sau companii care au fost incluse pe lista neagră. Companiile non-SUA pot fi, de asemenea, pedepsite de Washington dacă consideră că s-au angajat în tranzacții semnificative cu o entitate sancționată. Potrivit surselor bancare, băncile europene au grijă să respecte sancțiunile în operațiuni care îl implică pe Deripaska sau alte firme legate de el. Repunerea la vânzare Potrivit registrului aeronavelor civile din Insula Man, unde sunt înregistrate cele trei avioane, proprietarii lor sunt companii offshore ale căror acționari nu sunt divulgați public. Toate cele trei sunt aeronavel Gulfstream G550, fiecare costând în jur de 50 de milioane de dolari când este nouă. Fiecare dintre ele are aceeași culoare alb-negru distinctă, în conformitate cu fotografiile care însoțesc listele de vânzări și cu imaginile postate online de către spotterii de amatori . Jeturile G550 au o rază de 12.500 km (7,770 mile) și pot fi dotate cu opțiuni cum ar fi un salon privat și scaune din piele personalizate manual. Ittihadieh, directorul de vânzări, a declarat că proprietarii aeronavei au optat să vândă odată ce Deripaska și întreprinderile sale au renunțat la contractul de închiriere. „Banca nu are nevoie de active”, a spus el. „Băncile iau active. Odată ce are loc returnarea contractului de leasing, acesta fie îl vinde, fie îl reînchiriază. Și în acest caz au un bun de cinci ani și au ales să le vândă „. Cele două aeronave de vânzare la prețul de 29,95 milioane de dolari fiecare au fost fabricate în 2012 și poartă numerele M-ALAY și M-UGIC. Cea de-a treia aeronavă, cu numărul M-SAWO, a fost fabricată în 2005, și nu i se cunoaște prețul. Când au fost impuse sancțiunile, avionul M-UGIC se afla în Basel, Elveția, arată datele de urmărire a zborului disponibile publicului. În ziua următoare anunțării sancțiunilor asupra lui Deripaska, pe 7 aprilie, avionul a revenit la Moscova. Aeronava mai veche, cu numarul M-SAWO, se afla în Buffalo, statul New York, în ziua în care au fost impuse sancțiunile, potrivit datelor disponibile pe doua site-uri care urmaresc jeturile private, Virtual Radar si adsbexchange.com. În ziua următoare, a zburat în New York și de acolo în Rusia. O săptămână mai târziu, aeronava a făcut un tur al orașelor din Siberia unde Deripaska are fabrici. Surse apropiate de Rusal au declarat pentru Reuters că, la acea dată Deripaska vizita fabricile respective. 5/5 - (2 votes) Distribuie pe:
Previziune privind capitularea economiei SUA în fața unui „joc economic de așteptare” orchestrat de China și Rusia