SCL a prestat și pentru Kiev de Adela BOTOȘ postat pe 22/03/2018 Foto: Media SCL a intensificat eforturile sale ca parte a unei "echipe de consultare multinaționale" pentru a asigura victoria primei Revoluții Portocalii în Ucraina în 2004. Scandalul privind utilizarea și analizarea informațiilor personale ale utilizatorilor Facebook fără permisiunea Cambridge Analytica a făcut turul lumii, la fel cum CEO-ul gigantului social media a confirmat că societatea nu a reușit să stabilească nicio legătură între Rusia și campania electorală a lui Donald Trump din 2016. Societatea mamă Cambridge Analytica Strategic Communications Laboratories (SCL) a fost utilizată de guvernul ucrainean pentru „campanii de comunicații localizate” pentru a sprijini eforturile Kievului de a încerca să recâștige controlul regiunii Donbass din estul Ucrainei, arată investigație detaliată efectuată de postul de televiziune britanic Channel 4 . „Raportul final al proiectului a fost transmis președintelui Ucrainei … acest raport a fost esențial în deciziile naționale ulterioare”, a spus compania. Colectând și analizând date despre utilizatorii din regiunea Donetsk, compania a ajutat la realizarea și implementarea unei campanii de comunicare pentru a încerca să slăbească coerența republicii autoproclamate. În cele din urmă, totuși, analiștii au ajuns la concluzia că sprijinul pentru Kiev a fost extrem de scăzut. Înainte de aceasta, SCL a înmulțit cu eforturile sale ca parte a unei „echipe de consultare multinaționale” pentru a asigura victoria primei Revoluții Portocalii în Ucraina în 2004. În această situație, compania a declarat că a folosit „cercetarea modernă și tehnicile eficiente de intervenție în campanie „pentru a asigura victoria electorală a candidatului pro-occidental Viktor Iușcenko. În știrile legate de acest lucru, fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, a declarat într-un interviu acordat publicației Wired că gigantul social media nu poate confirma o legătură între Agenția de Cercetare pentru Internet, o companie rusă acuzată de interdicții în alegerile din 2016 și Cambridge Analytica. Săptămâna trecută, New York Times a relatat că firma Cambridge Analytica a primit ilegal datele a peste 50 de milioane de utilizatori Facebook. Compania a fost acuzată că a achiziționat datele de la o companie numită Global Science Research, creatorii unei aplicații numite ”Aceasta este viața digitală”, dezvoltată de psihologul Cambridge, Aleksandr Kogan. Datele colectate au furnizat cercetătorilor informații despre preferințele politice ale populației și se crede că au fost folosite pentru a viza anunțurile pentru campanii, inclusiv Brexit și campania prezidențială americană din 2016. Cambridge Analytica, inființată în 2013, a participat la cel puțin 200 de campanii electorale din cinci continente, compania mamă SCL fiind implicată în operațiuni similare începând cu anii 1990. 5/5 - (5 votes) Distribuie pe:
Previziune privind capitularea economiei SUA în fața unui „joc economic de așteptare” orchestrat de China și Rusia