China este lider pe piața e-car de Ruxandra MIRCEA postat pe 09/12/2017 BYD e6Premier, made in China După ce a vândut peste 500.000 de automobile electrice anul trecut, ceea ce reprezintă aproximativ jumătate din vânzările globale, China devine lider pe piața mondială a autoturismelor e-car. Vânzările Chinei pe piața internă de autoturisme electrice a crescut anul acesta cu 120% față de anul trecut. Succesul în producția e-car plasează China ca lider în acest domeniu și probabil va câștiga monopolul în producerea bateriilor pe bază de litiu. La începutul anilor 2000, China își intensifica eforturile în producerea de litiu, componenta esențială în producția de baterii electrice. În prezent, China reprezintă mai mult de 40% din oferta mondială, încercând, în mod evident, să obțină mai mult. În acest scop, producătorul de top din China, Great Wall Motors, a cumpărat acțiunile producătorului australian de litiu Pilbara Minerals. Anterior, lanțul Ganfeng din China a cumpărat 20% din Lithium Americas, cel mai mare furnizor de litiu din Argentina. În martie 2017, Consiliul de Stat chinez a subliniat obiectivele strategice denumite „Made in China 2025” și a acordat producției e-car o prioritate majoră. Piața chineză de automobile electrice este înfloritoare și are rezultate impresionante, în principal datorită subvențiilor de stat. De exemplu, cumpărătorii de automobile hibride beneficiază de o compensație de 4.500 de dolari, în timp ce noii proprietari de e-automobile primesc 8.400 de dolari. Plăcuțele de înmatriculare sunt eliberate gratuit. ”Măsurile de stimulare s-au dovedit eficiente, fără acestea piața ar cădea”, a declarat Wang Zhimin, directorul Institutului de Cercetare pentru Globalizare și Modernizare a Chinei. „Dacă subvențiile de stat vor fi eliminate, cererea de autoturisme electrice va scădea considerabil pentru că prețurile sunt încă mari. Nu se poate face o simulare pe termen lung a pieței, dar guvernul poate iniția activități de cercetare și de investiții în tehnologii și în forța de muncă. Piața chineză este în expansiune pe acest segment. În momentul în care numărul cumpărătorilor va atinge un anumit prag, costul net al e- automobilelor va scădea datorită volumului de vânzări. Dezvoltarea infrastructurii necesare este în prezent în urmă, și anume stațiile de încărcare și centrele de închiriere a bateriilor”, a mai spus el. Directorul Centrului de Servicii Tesla din Beijing, Guo Yanning, a afirmat că „în Beijing există peste 700 de stații de încărcare a bateriilor și alte 300-400 urmează să fie deschise”, Până în 2020 se preconizează că segmentul de e-automobile va reprezenta 12% din totalul vânzărilor de mașini din China. 5/5 - (11 votes) Distribuie pe:
Previziune privind capitularea economiei SUA în fața unui „joc economic de așteptare” orchestrat de China și Rusia