Japonia se implică într-un proiect militar francez-german de Paul MOLDOVAN postat pe 25/04/2018 Foto: Media Avionul P-1 Kawasaki În încercarea de a câștiga primul său acord, după 1945, cu străinătatea în producția de arme Japonia propune un vânător de submarine P-1 pentru un proiect francez-german pentru a dezvolta o aeronavă de supraveghere marină, relateză Reuters. Discuțiile dintre cele trei guverne au început anul trecut. Oficialii japonezi au cerut companiei Kawasaki Heavy Industries, care realizează P-1, să discute posibile parteneriate cu Dassault Aviation și Thales SA din Franța, au declarat surse Reuters, care cunosc direct propunerea, dar nu sunt autorizate să vorbească cu mass-media. „Construcția va fi de la zero, va costa foarte mult și piața potențială a acestora va fi mică, chiar dacă Spania sau alte țări europene o vor cumpăra”, a spus una dintre sursele proiectului european. Airbus a declarat că explorează aplicații militare pentru familia avioanelor de pasageri A320neo, inclusiv o versiune de patrulare maritimă. Două surse europene de apărare au declarat planificatorului francez Dassault Aviation că sunt pregătiți să-și adapteze avionul de afaceri Falcon 8X pentru astfel de misiuni. Ambele companii au refuzat să comenteze, conform Reuters. Boeing va oferi probabil P-8A Poseidon. „Am introdus P-1 în alte țări cu sprijinul Ministerului Apărării din Japoniei”, a spus purtătoarea de cuvânt a Kawasaki Heavy. Cu toate acestea, nu putem discuta cazuri individuale. Purtătorul de cuvânt al Ministerului Apărării din Tokyo a declarat că Japonia analizează mai multe modalități de a colabora cu Franța și Germania cu privire la tehnologiile de apărare după semnarea acordurilor de cooperare, în mod separat. Dar purtătorul de cuvânt a adăugat că „nu avem discuții care să vizeze evoluții comune și nu avem niciun plan de concepere a unui proiect cu trei companii”. Germania dorește să înlocuiască flota militară îmbătrânită a avioanelor de supraveghere maritimă ca răspuns la creșterea numărului de patrule submarine rusești la un nivel nemaiîntâlnit de la sfârșitul Războiului Rece. Miniștrii apărării din Germania și Franța vor semna un document la Berlin Airshow din această săptămână, convenind să exploreze dezvoltarea comună a unei noi aeronave de supraveghere maritimă, au declarat surse militare germane. Un purtător de cuvânt al ministerului german al Apărării a refuzat să comenteze discuțiile, adăugând că „Germania și Franța iau în considerare numeroase posibilități de extindere a bunei colaborări existente între militarii celor două țări”. Cele două țări explorează alte câteva proiecte comune de achiziții publice sau de dezvoltare, inclusiv un nou avion de luptă și un avion militar. De asemenea, cele două țări vor opera împreună o nouă flotă de avioane de transport Lockheed Martin C-130J. Funcționarii ambasadei franceze din Tokyo nu au fost imediat la dispoziție pentru a-și exprima observațiile. Produse de vânzare Japonia a încheiat acum patru ani perioada de interdicție, care a durat zeci de ani, privind exporturile de arme. De atunci, guvernul japonez nu a reușit să vândă nimic, deoarece contractorii japonezi din indrustria de apărare au fost izolați mult timp și acum trebuie să se lupte pe piața concurențială globală a armelor. În 2015, Japonia a oferit P-1 Marii Britanii, care a ales Boeing P-8. În 2016 a pierdut un contract lucrativ pentru a furniza Australiei o flotă de submarine, aceasta alegând contractorul naval francez DCNS. Analiștii din sectorul militar european au avertizat că P-1 se va confrunta cu o concurență putenică pentru proiectul francez-german, care are ca obiectiv lansarea unui nou avion până în 2035. „În acest moment, este complet prematur să spunem dacă Japonia și Kawasaki au o șansă sau nu au,” a spus una dintre sursele militare, conform Reuters. Japonia, care dorește legături mai puternice de securitate cu Franța și Germania, intenționează să expună două aeronave P-1 la emisiunea aeriană de la Berlin. P-1, care este proiectat să funcționeze atât la mare altitudine, cât și la viteze reduse mai aproape de apă, înlocuiește flota japoneză de Lockheed Martin P-3C Orions cu turbopropulsie. Germania operează și pe Orion, în timp ce Franța zboară cu Atlantique 2, sau ATL2, produs de Dassault Aviation în anii 1980. Saab, Bombardier, Israel Aerospace Industry și Leonardo sunt printre alte companii care doresc să intre pe piața de patrulare maritimă. P-1 patrulează apele teritoriale ale Japoniei care se întind de la Pacific până la Marea Chinei de Est, unde Beijing și Tokyo sunt blocate într-o dispută teritorială asupra unui grup de insule nelocuite. Aeronava cu patru motoare, care a fost întârziată de fisurile fuselajului, aripilor și problemele legate de motor, a intrat în serviciu în 2015. Este prima aeronavă de producție din lume care folosește cabluri cu fibră optică pentru a transmite comenzi de control al zborului din cabină. 5/5 - (3 votes) Distribuie pe:
Previziune privind capitularea economiei SUA în fața unui „joc economic de așteptare” orchestrat de China și Rusia