Franța: a doua zi de haos feroviar de Iris DĂIAN postat pe 04/04/2018 Foto: Media Gara Saint-Lazare din Paris, 4 aprilie 2018. Milioane de navetiști francezi au suferit miercuri o a doua zi consecutiva de haos pe rutele feroviare ca urmare a grevei sindicatului feroviar (SNCF) în semn de protest față de reformele economice inițiate de guvernul președintelui Emmanuel Macron. Datele SNCF de la amiază arată că numărul de greviști a scăzut miercuri, relatează Reuters. Președintele Macron dorește să transforme compania feroviară puternic îndatorată, care pierde anual 3 miliarde de euro, într-un serviciu public profitabil, capabil să reziste concurenței externe, atunci când monopolul său se va încheia în 2020, în conformitate cu normele Uniunii Europene. Sindicatele resping planurile de a pune capăt privilegiilor speciale ale lucrătorilor feroviari, inclusiv garanțiile pentru ocuparea forței de muncă și pensionarea anticipată, și se plâng că guvernul deschide calea pentru privatizarea SNCF. Macron, fost director într-o bancă investiții, a stabilit ca finalizarea reformei să se încheie până la vară. „Nu înțeleg greva. Unii spun că vrem să distrugem serviciile publice și este pur și simplu greșit „, a declarat pentru BFM TV Julien Denormandie, ministrul adjunct în guvernul Macron. Rezultatele bătăliei cu sindicatele ar putea defini președinția lui Macron, deja puternic influențată de liberalizarea regulilor muncii din toamna trecută. Proteste în pregătire Alte mișcări de protest sunt anunțate din partea studenților universitari, lucrătorilor publici, al celor care colectează gunoiul și pensionarii, toți sunt nemulțumiți de agenda reformei sociale și economice a lui Macron. Acum, Franța se pregătește să marcheze 50 de ani de la revolta anti-sistem din mai 1968 care a transformat țara. Astăzi, doar unul din șapte trenuri TGV de mare viteză au efectuat călătorii – ceva mai mult decât marți – și unul din cinci trenuri pe liniile de trecere a frontierei, similar cu nivelurile de marți. Sindicatele intenționează să protesteze două zile din cinci în următoarele trei luni. „Nu este scopul nostru de a frustra pasagerii de pe calea ferata. Scopul nostru este să găsim o cale de ieșire din acest program de reformă, să ne așezăm, să negociem și să găsim soluții reale „, a declarat Roger Dillenseger de la uniunea UNSA-Căilor Ferate, pentru Reuters. SNCF a declarat că rata de participare a scăzut astăzi la 30% din personal față de ieri când a fost de 34%. Înainte de grevă, guvernul a oferit mici concesii, inclusiv întârzierea deschiderii rețelelor SNCF către companiile străine, atâta timp cât este posibil din punct de vedere legal și abandonarea planurilor de a împinge anumite aspecte ale reformei prin decret. Cu toate acestea, a spus că nu va discuta cât de mult va fi suportat de Trezorerie din valoarea de 46 de miliarde de euro a SNCF, până când se va ajunge la o înțelegere cu privire la beneficiile ocupării forței de muncă, ceea ce va face ca sindicatele să spună că negociază „cu un pistol în cap”. „Este important ca guvernul să spună cum, când și în ce condiții va fi preluată datoria SNCF”, a declarat pentru Radio 1 Europei Jean-Baptiste Djebarri, raportor parlamentar pentru reforma SNCF. 5/5 - (2 votes) Distribuie pe:
Previziune privind capitularea economiei SUA în fața unui „joc economic de așteptare” orchestrat de China și Rusia