Ford oprește producția la 2 fabrici de Alina VĂLEAN postat pe 09/05/2018 Foto: Media Ford model F-150 Compania Ford a anunţat miercuri că a oprit producția la două fabrici din SUA pentru cele mai profitabile modele, camionetele F-150 şi Super Duty, din cauza unui incendiu produs la uzina unui furnizor de componente auto, relatează Reuters. Producţia camionetei F-150 la cea de-a treia fabrică Ford din Dearborn, Michigan, ar putea fi de asemenea oprită, conform sursei citate. Nu se ştie cât va dura întreruperea producţiei, iar Ford nu a specificat despre ce componente este vorba. Săptămâna trecută a avut loc un incendiu la o fabrică din Eaton Rapids, Michigan, operată de Meridian Lightweight Technologies, ceea ce a dus la întreruperea producţiei unor componente folosite la camionetele Ford. Modelul F-150 este cel mai bine vândut model din SUA, iar Super Duty este unul dintre cele mai profitabile vehicule ale Ford. Vehiculele Ford importate sunt ţinute în porturile din China, un nou indiciu al tensiunilor comerciale dintre Beijing şi Washington. Potrivit experţilor, măsura este un răspuns al Beijingului la cele mai recente solicitări comerciale formulate de autorităţile americane. „Într-o situaţie în care tensiunile comerciale sunt crescute, China va aplica orice reglementare posibilă”, a apreciat Even Rogers Pay, analist la firma de consultanţă China Policy. Autovehiculele Ford, inclusiv modelul premium Lincoln, înregistrează întârzieri neobişnuite la vamă, oficialii solicitând verificări tehnice suplimentare. Sunt afectate şi unele modele ale companiilor auto germane BMW şi Daimler produse în SUA, susţin sursele. China este cea de-a doua cea mai mare piaţă auto din lume, după SUA. Carnea de porc a devenit ultimul produs american afectat de înmulţirea procedurilor de inspecţie în porturile chineze, au declarat marţi pentru Reuters o serie de importatori şi surse din industria cărnii de porc. Înmulţire a verificărilor a afectat chiar şi compania chineză WH Group Ltd, cel mai mare producător mondial de carne de porc din lume şi totodată proprietarul companiei americane Smithfield Foods. Potrivit lui Luis Chein, unul din directorii de la WH Group. În prezent, în porturile chineze sunt inspectate toate cargo-urile care ajunge în port, spre deosebire de situaţia anterioară când inspecţiile erau organizate în mod aleator, ceea ce duce la prelungirea duratei de timp în care produsele staționează. Potrivit Reuters, în prezent carnea de porc din SUA aşteaptă până la două săptămâni în porturile chineze, în loc de câteva zile. Cea mai mare parte a cărnii de porc importată din SUA este congelată aşa că nu există riscul deteriorării. Înmulţirea inspecţiilor se adaugă unor tarife vamale suplimentare de 25% impuse de Beijing pentru carnea de porc şi alte produse americane, ca reacţie la tarifele impuse de Washington pentru importurile de oţel şi aluminiu. SUA este unul din cei mai mari furnizori externi de carne de porc pentru China, livrând anul trecut produse în valoare de 489 milioane de dolari. Preşedintele Donald Trump a anunțat că va introduce tarife vamale care vor viza produse chineze în valoare de 150 de miliarde de dolari, acuzând companiile chineze de furt de proprietate intelectuală. În replică, Beijingul a anunţat că va percepe tarife suplimentare în valoare de 25% pentru 106 produse americane, precum soia, avioane, automobile, whisky şi produse chimice. 5/5 - (3 votes) Distribuie pe:
Previziune privind capitularea economiei SUA în fața unui „joc economic de așteptare” orchestrat de China și Rusia