Primul tren China-Germania de Cătălin RUS postat pe 21/10/2017 Primul tren de marfă pe ruta Changchun - Hamburg China inaugurează serviciul de transport feroviar spre Hamburg Primul tren de marfă a plecat din orașul Changchun, situat în nord-estul Chinei, spre Hamburg, pe data de de 13 octombrie. Parcurgerea rutei feroviare va dura 12-15 zile, la o viteză maximă de 120 de kilometri pe oră, potrivit primarului orașului Changchun, Liu Changlong. Ruta feroviară transcontinentală leagă 33 de orașe chineze cu 32 de orașe din Asia și Europa, traversând 12 țări europene. Trenul numit în limba chineză ”Jilin” va trece prin Kazahstan, Rusia, Belarus, Polonia și Germania înainte de a ajunge la destinație. Traseul parcurs este de 10.2014 km, iar costul de transport este cu 80% mai ieftin decât transportul aerian. Serviciul de trenuri de marfă, China Railway Express, este o parte importantă a inițiativei Chinei ”Belt and Road” prin care trenurile transcontinentale de marfă leagă China de Europa, alături de alte state participante la inițiativă. În ultimii cinci ani, China a lansat aproximativ 5.500 de servicii de transport de marfă pe piața europeană, a relatat televiziunea de stat chineză. Până la sfârșitul acestui an, 700 de trenuri de marfă vor pleca de la Urumqi, regiunea autonomă Xinjiang din China spre Europa, a declarat centrul logistic regional chinez. Urumqi, capitala regională din Xinjiang, va fi centrul feroviar de transport pentru rutele de mărfuri China-Europa. În ultimii ani, odată cu creșterea volumului comerțului dintre China și țările europene, Urumqi a început să ofere servicii personalizate. Serviciul one-stop integrează operațiunile de compensare vamală, inspecție și carantină, transportul trenurilor și logistica transportului de mărfuri. Această rută feroviară oferă un canal de transport eficient și convenabil pentru clienți și implicit va crește cifra de afaceri a fondurilor și a schimburilor comerciale și a cooperării transcontinentale. Distribuie pe:
Previziune privind capitularea economiei SUA în fața unui „joc economic de așteptare” orchestrat de China și Rusia