Avioane electrice, în curând de Paul MOLDOVAN postat pe 22/11/2017 Aeronavele viitorului Aeronavele electrice vor putea zbura în curând. Preocupările legate de schimbările climatice au determinat guvernele și companiile din întreaga lume să facă planuri pentru epoca post-petrol. S-au depus eforturi mari pentru a limita emisiile de carbon din industria aviatică prin utilizarea biocarburanților, dar nu exista nicio soluție care să înlocuiască aeronavele comerciale care folosesc kerosen. Însă, la fel ca în industria automobilelor, propulsia electrică pare a fi calea de urmat pentru transportul aerian. Unul din obstacolele cu care se confruntă inovatorii este puterea bateriilor. „Bateriile electrice stochează mult mai puțină energie pe unitatea de greutate decât combustibilul cu reacție”, spune Bjorn Fehrm, expert independent în industria aviației la Leeham News. Aproximativ de 40 de ori mai puțin, chiar dacă luăm în calcul cele mai bune baterii disponibile. „Motoarele electrice compensează parțial acest dezavantaj prin faptul că sunt mai eficiente în transformarea energiei în putere, dar rămâne un decalaj uriaș”, a mai spus Fehrm. Rezultatul este că aeronavele ar trebui să transporte baterii foarte grele pentru a ajunge la performanța actuală a aeronavelor, iar această opțiune ar face ca aeronava să nu poată zbura. Dificil nu înseamnă imposibil Principalii jucători din industria aeronautică, organizațiile de cercetare și antreprenorii lucrează pe mai multe căi pentru a face ca realimentarea electrică a avioanelor să devină o realitate comercială în câțiva ani. Cele mai promițătoare inițiative în domeniu le-a avut Airbus cu avionul E-Fan, considerat un succes. Avionul E-Fan a reușit să traverseze Canalului Mânecii în 2015, folosind numai propulsia electrică. Airbus colaborează cu conglomeratul german Siemens pentru a continua programul de cercetare în domeniul aeronavelor electrice. „Am realizat că primele noastre proiecte de aeronave electrice nu erau suficient de ambițioase”, a declarat Glenn Llewellyn, șeful programelor de electrificare de la Airbus. „De atunci ne-am reorientat eforturile de dezvoltare și am venit cu câteva concepte revoluționare, cum sunt Vahana și CityAirbus, care sunt aproape de a deveni o realitate tangibilă”, a spus Glenn. 5/5 - (9 votes) Distribuie pe:
Previziune privind capitularea economiei SUA în fața unui „joc economic de așteptare” orchestrat de China și Rusia