Ecaterina Andronescu propune PATRU tipuri de bacalaureat, ADAPTAT înclinațiilor fiecărui elev de Victoria BRAN postat pe 30/03/2019 Ministerul Educaţiei a lansat în dezbatere publică un proiect prin care diferenţiază bacalaureatul în 4 tipuri de programe: ştiinţe, studii socio-umaniste, studii vocaţionale şi bacalaureatul profesional. Fiecare program va avea propriul examen de absolvire ce duce la obţinerea unei diplome. Potrivit proiectului, lansat vineri de ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, sub titlul „Educaţia ne uneşte – Viziune asupra viitorului educaţiei în România”, ciclul secundar superior începe la vârsta de 15 sau 16 ani şi are durata de 3 sau 4 ani, care se organizează în programe de studii profesionale, studii liceale vocaţionale, studii liceale de ştiinţe şi socio-umaniste. Fiecare din cele patru programe de studii va avea propriul examen de absolvire, care duce la obţinerea unei diplome de bacalaureat. Examenele de absolvire pentru programele de ştiinţe şi socio-umaniste (Bacalaureat A1 si A2) şi pentru programul vocaţional (Bacalaureat V) vor include probe specifice fiecărui program şi o probă de maturitate care evaluează capacitatea absolventului de a folosi, în mod practic, competenţele dobândite pe parcursul întregului parcurs şcolar obligatoriu, creativitatea, cunoştinţele, abilităţile, aptitudinile şi atitudinile absolventului. Examenul de absolvire pentru programul profesional (Bacalaureat T) va cuprinde probe specifice si un proiect profesional. Diplomele de Bacalaureat A1, A2 si V vor permite absolventului înscrierea în învăţământul superior în aria de studii promovată. Diploma de Bacalaureat T dă dreptul la înscrierea în şcoli postliceale şi instituţii de învăţământ terţiar non-universitar, care îşi stabilesc propriile criterii de selecţie şi admitere, se mai arată în sursa citată. Absolventul unui program poate decide să susţină oricare dintre tipurile de examen de absolvire, nefiind limitat de programul de studii liceale ales iniţial. Absolvenţii cu Diploma de Bacalaureat T pot, în limitele legii, susţine ulterior probele specifice si proba comună în vederea obţinerii unei Diplomei de Bacalaureat de tip A1, A2 sau V şi a dreptului de a acces la învăţământul superior. „Acestea presupun un grad mare de flexibilitate în alegerea parcursului şcolar. Creşte ponderea în educaţie a învăţării bazate pe interesul personal şi pe propria dorinţă de a se dezvolta într-un anumit domeniu sau pe baza unui anumit talent. Misiunea principală a acestui ciclu este de a ajuta tânărul să-şi dezvolte propria pasiune, predispoziţie, aptitudine sau talent, să sprijine dorinţele, nevoile şi tendinţele fiecărui elev, punându-l în centrul actului educaţional şi modificând structurile şi propriile aşteptări pentru a se plia pe nevoile şi aşteptările lui. Există astfel un corp curricular obligatoriu la nivel naţional, centrat pe competenţele cheie identificate şi revizuite în mod regulat prin strategia naţională de educaţie, iar celelalte discipline se aleg în funcţie de filiera de studiu, de interesul propriu şi de oferta unităţilor şcolare din zonă”, explică iniţiatorii. Proiectul îşi propune să încurajeze „cooperarea între unităţile de învăţământ şi agenţii economici astfel încât elevii să poată alege cursuri de la alţi furnizori, inclusiv din cealaltă filieră”. Va exista un număr minim de cursuri care trebuie parcurs pe durata ciclului secundar superior pentru a permite înscrierea la examenul de absolvire. Ciclul secundar superior se încheie cu un examen de absolvire. Înscrierea la examen este posibilă pentru toţi cei care au absolvit tipul şi numărul minim de cursuri prevăzut pentru ciclul secundar superior. 5/5 - (15 votes) Distribuie pe:
Previziune privind capitularea economiei SUA în fața unui „joc economic de așteptare” orchestrat de China și Rusia