Caz școală în abecedarul NATO de Redacția postat pe 18/10/2022 Ambasadorul SUA Hans G. Klemm taie panglica JetFly Hub în 2017 lângă Ploiești alături de Dan Berendel. „Is it just me or is it getting crazier out there?“, se întreabă retoric protagonistul controversatului film „Joker”, ecranizarea personajului de benzi desenate americane din 2019. Clovnul nihilist încearcă să distrugă lumea lui… Batman. Joker-ul anarhic face trafic în mass-media. Violența, nu doar verbală, sperie și vinde, din păcate, bine. Dar, nu-i de bine. Iată poate un caz școală în abecedarul NATO, cu conseciințe deosebit de grave în vremuri de război. Și uneori ajunge un ciomag la un car de oale. Nu a fost însă cazul în situația avioanelor MiG 21, astăzi modernizate dar construite totuși la începutul anilor 60 în Uniunea Sovietică. În siajul scandalului de presa se propagă fake news-uri, interesele unora și altora și mai ales o palavră, pe care Joker-ul sau „agent chaos“ cum mai e numit, o propagă: „Halal armată are România, toată lumea fură din toate direcțiile“, cu referire la ceea ce presa crede că a înțeles și a putut afla despre activitatea procurorilor DIICOT din Ploieşti care efectuează cercetări într-un dosar în care apar doi cetățeni români, numiții Berendel, Cristian şi Dan, arătându-se că două avioane, aparţinând Ministerului Apărării Naţionale, ar fi suferit stricăciuni după alimentarea cu un combustibil, posibil neconform, livrat de o firmă românească, în care sunt implicaţi cei doi, iar astfel ar fi fost afectată securitatea naţională. Pe bune? Să te crucești, nu alta. „În perioada 2018-2021, (…) nu au existat intervale de timp în care flota de aeronave MiG 21-LanceR să fi fost consemnată la sol din motive tehnice, cauzate de calitatea combustibilului utilizat“, relatează AGERPRES, citând MapN. Însuși ministrul armatei Vasile Dîncu încadrează scandalul fraților Berendel mai pe înțelesul tuturor: „Nu există date că ar fi defectat motoare sau că reparațiile care s-au făcut sau mentenanța făcută pentru avioanele MiG ar fi fost legate de folosirea kerosenen-ului. (…) Este o ipoteză a procurorilor.” Curat-murdar. Cine are astăzi de câștigat din această gâlceava, ca surda pe mormânt? Nici măcar opinia publică, care are bineînțeles dreptul să fie fair și imediat (nu după mai bine de doi ani) informată. Firma românească incriminată, jetflyhub.ro, este parte a grupului Master Chem Oil, care este pe piață în comerțul exterior cu produse petroliere și petrochimice de aproape 20 de ani. A activat intens în bazinul Mării Mediterane și în Nord West Europe. Jetfly Hub a construit un terminal special, gard în gard cu cel al Lukoil, de lângă Ploiești iar la inaugurare, panglica a fost tăiată chiar de către ambasadorul american în România, în prezența unor oficiali de la Pentagon și de la Cartierul general al NATO. Firma românească se afla deja în procedura de semnare cu Defense Logistic Agency din cadrul Departamentului Apărării al SUA a unui contract cadru pentru furnizare de combustibil BOA – Basic Ordering Agreement. De atunci Jetfly Hub înseamna pe piață și acest terminal de transvazare și distribuție produse petroliere, o investiție modernă, probabil unică în felul ei în România, cu o capacitate de peste 1.000.000 tone pe an. Investiția e făcută din fondurile proprii ale lui Berendel cât și cele ale investitorului/ partenerului american. În decizia sa de business, care a precedat implementarea, îmi povestea proprietarul deunăzi la Viena, un rol important l-au avut întâlnirile sale cu reprezentanți ai Defense Logistic Agency-Energy, NSPA – NATO pentru a putea înțelege mai bine necesarul de aprovizionare pe termen lung ale întregii regiuni. Începand cu data de 27 septembrie 2017, atunci când am fost invitat lângă Ploiești să particip la deschiderea oficiala a Jetfly Hub, unde au fost prezenți reprezentanți ai Departamentului de Stat, Defense Logistic Agency, EUCOM, Atlantic Council, alături de Excelența Sa Ambasadorul SUA la București, Hans Klemm, hub-ul petrolier a avut nu mai puțin de 74 de controale din partea autorităților de tot felul din Ploiești. 74 de controale în 60 de luni. Devenise „mărul discordiei“. Nu puțini oameni de afaceri din România s-au confruntat cu campanii de denigrare. Manageri români și străini. „Presa din România este un bun conductor de… fake news“, mi-a spus Dan Berendel. Deoarece în ceea ce privește persoana și firma sa, „nu există nici un rechizitoriu. Există doar o investigație a DIICOT în curs“. Și multă vrajbă. Noi am importat „jet fuel“ (astfel nu kerosen!) din țări NATO, exact de acolo unde se aprovizionează NATO și USAF/Navy, precizează Berendel. Combustibilul s-a încadrat tot timpul în standardele MIL și DEFSTAN. Forțele Aeriene Române au niște proceduri extrem de riguroase, care se aplică înainte de a recepționa produsul. Și cum se procedează, întreb eu? „Se prelevează probe din rezervoarele noastre pe care le testează apoi în laboratorul lor, chiar de mai multe ori. Apoi clientul cere să se facă transportul produsului. Înainte de a intra în unități, se mai testează încă odată. Astfel se elimină toate riscurile de contaminare pe timpul lanțului logistic. După care se procedeaza la descărcarea la rampă. Astfel Jetfly Hub nu alimenteaza avioanele pe pistă!“ Și ca și în orice relație comercială clientul are dreptul, conform contractului, să refuze marfa necorespunzătoare. Ați fost refuzat-întors de unitățile armatei? „Clientul a recepționat și consumat produsul pe care l-a și plătit, după 30 de zile. Dacă ar fi existat probleme, nu ar mai fi platit! Recepția se face de un număr mare de persoane din fiecare unitate militară“. Dispunem, adaugă Berendel, de „documente constatatoare în care este specificat clar si indubitabil că am respectat prevederile contractuale și nu am adus nici un fel de prejudicii“. Cu firma Aerostar din Bacău, despre care presa a relatat că ar fi descoperit neregulile, cum rămâne, domnule Berendel? „După cum rezultă și din motivarea Curții de Apel din Ploiești, documentul constatator al Aerostar, cu privire la o eventuală suspiciune despre o posibilă deteriorare a unor piese componente din motorul unui MiG, din cauza combustibilului, este datat ANTERIOR contractului de furnizare al Jetfly Hub. Astfel nu jetul, livrat de noi, ar putea intra în discuție pentru o posibilă deterioare a avioanelor!“ Să înțeleg cum că plătiți cumva oalele sparte (ale cuiva)? „Aerostar spune că o posibilă deformare a componentelor tehnice poate apare doar după timp îndelungat, în urma folosirii aceluiași tip de combustibil… Mai mult nu doresc să comentez.“ Și de ce toată tevatura, îl mai întreb pe Dan Berendel? „Nu înțeleg de ce DIICOT Ploiești, care nu are expertiza necesară în asemenea chestiuni, insistă pe acest subiect, după ce instanțele superioare, Curtea de Apel Ploiești și ÎCCJ au hotărât că nu există probe sau indicii rezonabile în cauză. Urmărirea penală a început în noiembrie 2020. Au trecut aproape 2 ani… Cui doresc acești domni să dea un semnal? Mie și partenerului meu american, probabil…“ Cei care citesc stufărișul de relatări despre scandalul MiG-urilor, ajuns și prin străinătate, toate devenite peste noapte surse publice, stând astfel în exclusivitate la baza relatării noastre de față, pot de atâta zâzanie uita că prezumția de nevinovăție este bineînțeles valabilă pentru pentru toți cei vizați cât și pentru frații Berendel. „Ți-am zis mă că-i popă… Tu, nimic. Batman, Batman!“. Asta după ce două halate albe tocmai îl aruncaseră în cap pe „omul înfășurat în negru“ din pridvorul înalt al unei clădiri istorice. Reclama de la Leo Burnett, de acum mai bine de un deceniu, a marcat creativitatea genului la români. Textul spotului publicitar face toate paralele: „Dacă te-ai săturat să-ți povestească alții filmele…“. dr. Alex Todericiu, consilier de întreprindere și membru al asociației presei străine din Viena, Austria 5/5 - (1 vote) Distribuie pe:
Previziune privind capitularea economiei SUA în fața unui „joc economic de așteptare” orchestrat de China și Rusia