CEO News Corp. cere verificarea companiilor online de Iris DĂIAN postat pe 11/05/2018 Foto: Media Robert Thomson, directorul general al trustului News Corporation Directorul general al trustului News Corporation, Robert Thomson, a îndemnat guvernele statelor să creeze un „consiliu pentru monitorizarea algoritmilor web”, un mecanism de verificare a companiilor online, în cel mai recent atac al grupului media deţinut de Rupert Murdoch asupra platformelor active pe Internet, informează Financial Times. Robert Thomson, directorul general al News Corporation, a început joi prezentarea profiturilor trimestriale ale companiei prin lansarea de critici la adresa companiilor din zona Silicon Valley din cauza metodelor de colectare a datelor, a problemelor de transparenţă şi a posibilelor „abuzuri prin folosirea algoritmilor web”, conform sursei citate. „Ţinând cont de volumul de date personale colectate de Facebook, Google şi Amazon, este corect ca guvernele să analizeze posibilitatea formării unui consiliu pentru monitorizarea algoritmilor web, care, dacă va fi conceput în mod corespunzător, ar oferi transparenţa necesară persoanelor fizice, clienţilor şi concurenţilor preocupaţi de abuzurile prin folosirea algoritmilor web”, a declarat Robert Thomson. „Aceşti algoritmi sunt deja puternici, dar ar urma să devină mult mai eficienţi, iar potenţialul extrem de mare de a distorsiona ştirile şi nevoile clienţilor noştri trebuie înţeles şi monitorizat mai bine”, a explicat Robert Thompson. „Directorul News Corporation speră să profite de valul de sentimente negative faţă de companiile active pe Internet, amplificat după scrutinul prezidenţial desfăşurat în Statele Unite în 2016, precum şi de apetitul reapărut la Washington de schimbare a abordării faţă de «Marile companii din domeniul tehnologiei informaţionale», din cauza practicilor neconcurenţiale”, observă Financial Times. Thomson s-a referit la planul anunţat recent de compania Facebook privind intrarea pe segmentul serviciilor matrimoniale, afirmând că acesta este un exemplu de „companii care exercită dominaţie la nivel orizontal şi folosesc această influenţă pentru dominaţie pe vertical”. El a lăudat măsurile luate de Google pentru a pune capăt politicii „primul click în mod gratuit”, prin care se permite accesarea site-urilor cu subscripţie prin serviciul de căutare, dar a explicat că este vorba „doar de primul pas în drumul spre normalitate”. „Noi şi alte companii media avem discuţii şi cu Facebook, situaţie care, desigur, arată preocupări pentru principii şi acurateţe. Contestarea practicilor acestor platforme digitale dominante este importantă pentru activităţile noastre de afaceri, dar este semnificativă şi pentru societăţile în care ne desfăşurăm activitatea”, a subliniat Robert Thomson. În urmă cu câteva luni, Rupert Murdoch, proprietarul News Corporation, a propus ca Facebook să achite trusturilor media „taxe pentru preluarea transmisiilor” similare cu cele plătite de firmele de televiziune prin cablu. Facebook depune eforturi pentru găsirea de noi modalităţi de a separa conţinutul difuzat de companii de presă prestigioase de cel transmis prin site-uri care răspândesc zvonuri pentru a atrage vizualizări prin conţinut distorsionat. 5/5 - (4 votes) Distribuie pe:
Previziune privind capitularea economiei SUA în fața unui „joc economic de așteptare” orchestrat de China și Rusia