Acasă Tehnologie Concours d’Elegance, automobile cool

Concours d’Elegance, automobile cool

”Concours d’Elegance” de pe insula Amelia este foarte cunoscut în lume, întrucât în ultimii  23 de ani a atras unul dintre cele mai mari hub-uri de licitație pentru mașini clasice.

Ce de 23-a ediție a concursului a avut loc sâmbătă, 10 martie.

Fiecare dintre cele 300 de autoturisme și motociclete care sunt prezente pe peluzele are o poveste de spus.

Cele mai importante premii Best in Show au fost câștigate de un automobil din 1929 Duesenberg J / SJ Convertible și un Ferrari 250 / 275P din 1963.

Best in Shaw

Trofeul de la Concours d’Elegance este un Duesenberg J / SJ Convertible din 1929 deținut de bancherul Harry Yeaggy din Cincinnati, Ohio.

Unul dintre primii proprietari ai acestei mașini a fost Edward Beale McLean, soțul lui Evalyn Walsh McLean, ultimul proprietar privat al diamantului Hope Diamond de 45 de carate (9,0 g) și a cărui familie deține The Washington Post.

Duesenberg J / SJ Convertible din 1929

Bancherul Harry Yeaggy Yeaggy are una dintre cele mai bune colecții de automobile din America. Colecția sa include un Ferrari 250 Testa Rossa fabricat în 1958, Aston Martin DB5 folosit in filmele James Bond Goldfinger si Casino Royale- fabricat în 1964, un Corvette Grand Sport din 1963 (# 001 din 5) pe care l-aa cumparat de la Walmart Rob Walton în 2002 pentru  4.2 milioane de dolari, un Ferrari 412P din 1967, modelul Ford GT40 de 11 milioanede dolari din 1968, folosit la filmarea filmului Steve McQueen Le Mans (nr. 32 pe lista tuturor celor mai scumpe mașini), legendarul Mormon Meteor, un McLaren F1 ‘LM din 1998 -care s-a vândut pentru 13.750.000 de dolari în 2015 (# 20 pe lista tuturor celor mai scumpe mașini) … și alte 40 de mașini de raritate și mărci similare.

Sport Trophy a fost câștigat de un Ferrari 250 / 275P din 1965 din colecția JSL Motorsports din Redwood City, California, o mașină cu o istorie de curse renumită.

Ferrari a câștigat 1.000 de kilometri ADAC Nurburgring, în 1963, cu piloții John Surtees și Willy Mairesse, iar cele 12 ore de la Sebring din 1964, împreună cu Mike Parkes și Umberto Maglioli. De asemenea, a terminat al doilea la Sebring 12 Hours din 1963 și a câștigat prima cursă la Mont Tremblant ca intrare NART cu Pedro Rodriguez. Mașina a fost campată de NART în 1964 si 1965.

Automobilul istoric Baja 1000

Baja 1000

Această mașină a fost construită pentru cursa de 849 mile a Asociației Naționale de Off-Road Racing din 1967 numită Mexicanul 1000. Cursa este cunoscută în istorie ca primul Baja 1000.

Construit de Vic Hickey, cu ajutorul GM, acest bug de curse cu rafinament a folosit un autovehicul V8 de 80 CP și un motor Hydra-Matic de dimensiuni medii de 450 cp, discuri pe 4 roți, suspensie independentă în față și în spate.

Al 9-lea cel mai vechi Rolls-Royce Silver Ghost

Denise Dolan și cea de-a IX-a cea mai veche clasă de argint, modelul din 1908, descoperit în 1958, încă funcționează.

Mașina a fost restaurată și terminată în iunie 2017 de către Clubul entuziaștilor Rolls-Royce „Round Britain Tour”, care a  făcut cu acest automobil, anul trecut, un tur de 2900 de kilometri. Turneul Round Britain a fost creat pentru a sărbători cea de-a 110-a aniversare a realizărilor originalului Silver Ghost AX201 în traseul Scotish Trails and Endurance Run.

1941 Chrysler Thunderbolt – una dintre primele „mașini conceptuale”

1941 Chrysler Thunderbolt – una dintre primele „mașini conceptuale”

Conceptul Thunderbolt a fost proiectat de Alex Tremulis (ulterior, pentru a proiecta Tucker Torpedo, Cord 810).

Buick Y-Job proiectat de Harley Earl în 1938 este adesea susținut a fi prima mașină concept mondială, deși Rolls-Royce a construit „vehicule experimentale” pe deplin funcționale din 1919, când a fost construit primul astfel de vehicul (1EX) Y-Job..

Cu toate acestea, Buick Y-Job (de mai jos) a obținut trofeul în America, iar una dintre consecințele directe ale artei decorative artizanale a lui Harley Earl a fost conceptul Chrysler Thunderbolt din 1941, expus în colecția Richard H Driehaus de la Amelia Island .

Buick Y-Job

Autovehiculul original Bullitt Chase

Autovehiculul original Bullitt Chase

Masina a fost găsită și a apărut la Amelia Island prin amabilitatea companiei Hagerty Insurance.

Dacă vă amintiți scena de urmărire a mașinilor în filmul Bullitt al lui Steve McQueen:

1926 Bugatti T39a

1926 Bugatti T39a

Câștigătorul concursului Amelia Concours d ‘Elegance a uimit cu prezența automobilului 1926 Bugatti T39A din Colecția de Nord în clasa Pre-War Race Cars. Modelul T39A a fost în esență o versiune de 1,5 litri a celei mai de succes mașini de curse din lume, modelul Bugatti T35.

Ferrari 250 Testa Rossa

Ferrari 250 Testa Rossa

Acest Ferrari 250 Testa Rossa a câștigat clasa NART la Amelia Island Concours, la fel cum a făcut-o la primul început cu 57 de ani în urmă, când a terminat primul la 1961 24 Hours of Le Mans. Îl avea în spatele volanului Phil Hill și Olivier Gendebien.

Masina este una dintre cele doar treizeci și patru de 250 Testa Rossas construită între 1956 și 1961, dintre care două au fost cele mai valoroase mașini din lume, din 2009 până în 2011, la 12,1 milioane de dolari, iar din 2011 până în 2013, la 16,4 milioane de dolari. Testa Rossa este considerat a fi următorul cel mai valoros model Ferrari din spatele modelului 250 GTO.

1938 Mercedes-Benz 320 Cabriolet B

1938 Mercedes-Benz 320 Cabriolet B

Acest Mercedes-Benz 320 Cabriolet B din 1938  a câștigat clasa Mercedes-Benz (pre-1947) pe Insula Amelia. Masina a fost construită în fabrica Mercedes-Benz Mannheim, care este înca în functiune.

Automobilul este extraordinar, are înca mufa originală montată pe firewall și instrumentele originale din setul de scule.

1961 Fiat-Abarth 1000 GT Bialbero „Werks”

1961 Fiat-Abarth 1000 GT Bialbero „Werks”

Acest Fiat Abarth 1000 GT Bialbero din 1961 are 99 CP  și motorul 982 cc c în doi cilindri. Cu șase decenii în urmă era unul dintre cele mai bune mașini sportive pe care le puteam cumpăra și după ani de dezvoltare și perfecționarea a rezultat Fiat 600.

 

5/5 - (22 votes)

Distribuie pe:
Mai multe articole
Mai multe articole scrise de Victor MAIER
Mai multe Tehnologie
Comentarii închise.

Recomandări

ICR Tel Aviv: „Israelul și Algoritmul Holocaustului”, invitat prof. dr. neurolog Jean Jacques Askenasy

Institutul Cultural Român de la Tel Aviv, în colaborare cu Editura Saga din Israel, organi…