Primul zbor direct Australia – Londra de Ruxandra MIRCEA postat pe 25/03/2018 (Credit: Qantas) Boeing 787-9 decolează de pe Aeroportul Perth în drum spre Londra , 24 martie 2018. Astăzi este inaugurat primul zbor direct Australia – Londra, cu o durată de 17 ore și 20 de minute, cu un avion Boeing 787-9 Dreamliner. În 1947, a fost nevoie de patru zile și șapte opriri pentru un avion de tip Constellation care să zboare între Londra și Australia. Astăzi, istoria a fost făcută ca primul serviciu comercial non-stop între Australia-Londra, Qantas Flight 9 (QF9), să decoleze de pe Aeroportul Perth. Cu puțin timp înainte de ora locală 19:00, Boeing 787-9 Dreamliner a părăsit terminalul cu peste 200 de pasageri și 18 membri ai echipajului la bord și este așteptat să aterizeze la aeroportul Heathrow din Londra la ora 17:00 duminică, după 17 ore și 20 de minute de zbor. Boeing 787-9 este cu 20% mai eficient decât alte avioane de dimensiunea sa. Boeing 787-9 (Credit: Qantas) În 1935, Qantas și Imperial Airways au deschis faimoasa rută Kangaroo între Londra și Brisbane. Primele zboruri cu câțiva pasageri au durat 12 zile și jumătate cu 31 de escale. Acest lucru poate părea greoi, dar trebuie avut în vedere faptul că singura alternativă era o călătorie de șase săptămâni cu vaporul. De-a lungul anilor, introducerea jeturilor și a altor îmbunătățiri tehnologice a redus timpul de zbor și costul, dar nu a fost posibil până astăzi, cu cele mai recente progrese tehnologice, să se facă primul zbor direct de pasageri. Cheia pentru călătoria non-stop de 14.498 km este Boeing 787-9 Dreamliner, care a fost configurat pentru a transporta 236 de pasageri și este echipat cu senzori pentru detectarea și minimizarea turbulențelor de aer, precum și tehnologia de reducere a zgomotului în cabină. Poate transporta 92 de tone de combustibil pentru cele două motoare GEnx și, datorită, în parte, utilizării extinse a compozitelor, se pretinde a fi cu 20% mai eficientă decât orice alt avion de mărimea sa. Sistemul de infotainment de la clasa Economy (Credit: Qantas) QF9 este cel de-al treilea traseu comercial, cel mai lung, din lume, și cel mai lung traseu Dreamliner. Qantas declară că zborul maraton implică studiul modelelor favorabile ale curenților de aer, cu diferite căi de zbor alese în funcție de cele mai bune vânturi. Pentru zbor, sunt la bord patru piloți, precum și echipaj suplimentar de cabină – permițându-le să se odihnească în schimburi într-o zonă specială pentru echipaj. Qantas spune că a angajat metode noi pentru a face pasagerii se se simtă mai confortabil, reducând în același timp efectele jet lag. Înainte de zbor, s-au desfășurat ședințe speciale de exerciții la Perth International Transit Lounge. Presiunea aerului din cabină a fost mărită de la echivalentul a 2.400 m până la 1.800 m și au fost montate meniuri speciale pentru a menține hidratarea, pentru a ajuta pasagerii să doarmă și pentru a reduce decalajul jetului. Momentul serviciilor de masă a fost, de asemenea, ajustat pentru a ajuta pasagerii să doarmă. Boeing 787-9 iîn hangar(Credit: Qantas) Aeronava este numită „Emily” după artistul australian indigen Emily Kame Kngwarreye, iar designul exterior al navei este inspirat din lucrările sale. „Acesta este un zbor cu adevărat istoric, care deschide o nouă eră a călătoriei. Pentru prima dată, Australia și Europa au o legătură aeriană directă”, spune CEO-ul Qantas Group, Alan Joyce, care este în zbor. 5/5 - (2 votes) Distribuie pe:
Previziune privind capitularea economiei SUA în fața unui „joc economic de așteptare” orchestrat de China și Rusia