Obiecte tradiționale modernizate de Sofia FEIER postat pe 03/01/2018 Nakagawa utilizează tehnici de tâmplărie vechi de 700 de ani pentru fabricarea găleților din lemn și a altor articole de uz casnic. E greu de imaginat că găleată banală este operă de artă, dar cele făcute de Shuji Nakagawa în studioul său de la Kyoto se vând cu mii de dolari și au căutare pe piață. Obiectele de gospodărie ”ki-oke”, netede și parfumate, făcute din chiparos japonez sunt folosite pentru o varietate de scopuri, de la depozitarea orezului și pasta miso la păstrarea apei pentru baie. Obiectele de artizanat, realizate pe parcursul unui secol de predare și construite prin metode tradiționale vechi de 700 de ani, au o finisare perfectă și este aproape imposibil să se vadă articulațiile dintre lamele de pe găleți. „Pentru mine, există o mare abilitate, o istorie și o filozofie într-un ki-oke”, spune Kameichi Nakagawa, un artizan japonez. Nakagawa utilizează tehnici vechi de tâmplărie pentru fabricarea găleților de lemn și a altor articole de uz casnic și a fost ales ca finalist al prestigiosului premiu Loewe Craft 2017. Nakagawa a fost ucenicul tatălui său și după ce a obținut diploma în artă la Universitatea Seika din Kyoto s-a alăturat tradiției familiei. În 2003, el și-a deschis propriul atelier în mediu rural, în provincia Shiga. El spune că lucrează aproximativ o zi pentru o piesă obișnuită, iar pentru o piesă de excepție poate lucra până la o lună pentru a o finaliza. Schimbarea opțiunilor din piață Vremurile s-au schimbat, întrucât uneltele ieftine, din plastic sau de serie au devenit disponibile, cererea pentru obiectele de demult nu mai există. Nakagawa este tâmplar din generația a treia a trebuit să facă unele schimbări în modul în care firma își proiectează, produce și în cele din urmă își comercializează produsul. „Pentru generațiile tatălui și bunicilor, a existat întotdeauna o cerere suficientă pentru produsul lor, astfel încât să nu trebuiască să fie inovatoare”, spune el. „Dar din moment ce stilurile de viață ale oamenilor s-au schimbat și nu mai folosesc ki-oke, acest lucru a scăzut, dar pentru mine există o mare abilitate, o istorie și o filosofie într-un ki-oke. „Dacă aș pierde ar fi „mottainai „- o mare rușine pentru mine. Deci, dacă pot continua această abilitate, această istorie și filozofie, forma nu este importantă Dacă pot duce acest lucru la generația sunt dispus să schimb forma, să modernizez, atâta timp cât esența rămâne acolo „. Forțarea limitelor Ca artist contemporan și meseriaș, Nakagawa lucrează mai mult singur, dar a colaborat recent cu o diversitate de artiști și designeri pentru a-și expune munca și a-și extinde portofoliul impresionant. Acestea includ firma daneză de design OeO, designerul italian Denis Guidone, design-ul japonez Nendo și renumitul artist contemporan Hiroshi Sugimoto. Colaborarea a dus la o utilizare nouă și contemporană pentru găleți, care sunt folosite, acum, la răcirea șampaniei și timp de doi ani a fost furnizorul oficial al găleților de șampanie Dom Perignon din Japonia. Este membru al unui proiect numit GO ON, unde a lucrat la piesele conceptuale bazate pe tema „aparatelor electrice de uz casnic ale viitorului”, în colaborare cu Panasonic. Lucrările vor fi prezentate publicului în aprilie. De asemenea, a lucrat cu OeO pentru scaunul „Ki-oke” bazat pe liniile și metodele de construcție a găleților tradiționale și pentru o „masă indigo”, care urmează același linie de design. Noi oportunități de piață Artizanul a spus că atitudinea față de meșteșugurile tradiționale din Japonia s-a schimbat, în zilele noastre interesul este foarte mare pentru tradițiile vechi, îndepărtate în timp. „Dacă mergem în străinătate oamenii tind să se uite la ceea ce facem ca la o afacere creatoare și să credem că este un lucru foarte pozitiv”. „Nu vreau să-mi oblig copiii să intre în afacerea familiei decât dacă doresc. Mecanismele tradiționale din Japonia au fost în mod obișnuit preluate de cel mai mare fiu al familiei, dar nu cred că este necesar”, a spus artizanul. „Sunt dispus să iau noi ucenici și să angajez personal. Consider că este foarte important să creștem numărul de persoane care știu să facă ki-oke.” 5/5 - (12 votes) Distribuie pe: